Startside

Meny
Skolestiler
Uteliv

Aktivitetsguiden

Reise
Sex & Love
Sport & Fritid

Mobil

Arkiv
Nyhetsliste


Mest lest
Mest populært nå
NettGuide
NettGuideNytt
- Kurs
- TOEFL
- Fritidskurs...
- snutt.no
- Kjerringråd
- Norwaydisc

15 mins of fame
NAV
1. juli 2006 ble Trygdeetaten og Aetat lagt ned og erstattet av en ny arbeids- og velferdsetat, NAV.
Quiz
- MUSIKK QUIZ
- SportsQuiz
- Geografi
- TV-serier
- Fotball
- Film
- Musikk
- Musikk, II
- Allmen oppdagelse
Du er her: propaganda.net-> Zona Cultura
DOP = BARE BOT?
Av Redaksjonen Utskriftsvennlig versjon


Er du av typen som skeier ut med partydop i helgene? Da behøver du kanskje ikke å gjemme dopet i buskene lenger så fremt du har råd til å betale bota i etterkant.





Nå skal Justisdepartementet vurdere forenklet forelegg som straff for besittelse av mindre mengder narkotika.

Dagen derpå!



Før fikk man plett på rullebladet i tillegg til bot, hvis man ble tatt med narkotika.

Det er kun besittelse av små mengder narkotika det eventuelt skal gis forenklet forelegg for.
Mengden skal ikke være større enn at den går under klassifikasjonen, eget bruk.

I fremtiden kan det altså være like enkelt å komme seg ut av en narkotika besittelse, som det er å kjøre for fort i trafikken.





Hvilke signaler gir dette forslaget til samfunnet?

Er ikke narkotika skadelig så lenge man bare bruker litt av gangen?







Kommentarer fra brukere

err.tahoo.com 03/04/2006 - 15:11

hei og hopp mye bra her men må bare si det at jeg har røyket hasj siden jeg var 13 år og er nå 26 år.har vel egentlig greid det bra med jobb,skole osv men har nå store sosiale problemer og må spise jævlige lykke piller og terapi hos psycolog. nei det er bedre med ei go reall fylle kule en gang i blant og litt god gammel black sabbat på full styrke.

err.yahoo.com 03/04/2006 - 15:05

ei lita flis i ni og ne kæv vil itte skade

mar10n ... er medlem av Propaganda 09/06/2004 - 08:56

Spm: Begynner alt med hasj eller alkohol?

jepp 09/03/2004 - 15:27

Jeg røyker selv hasj av og til og har ingen problemer med dette. Det går bra med venner, karakterer helse osv.. røyker ikke engang vanlig røyk fast. men jeg har også prøvd å røyke mye, flere uker i strekk, det gikk absolutt ikke bra for meg! ble veldig sløv og umotivert. men hadde overhodet ingen problemer med å slutte, det kommer som sagt mest an på psyken. Jeg tror de som røyker mye, har problemer av et eller annet slag(gjelder alt misbruk). Ellers mangler de bare noe i livet som de fyller med hasj. Dette er også grunnen til at folk går videre med andre ting, det går ikke an å skylde på hasjen i seg selv. Veldig mange hadde nok fått problemer med andre rusmidler isteden hvis de ikke hadde hatt hasj. Jeg synes egentlig at et så ufarlig rusmiddel burde være et personlig valg, men det er jo og litt skummelt å se de vennene som balanserer på kanten av å få seg et problem. Det verste jeg vet er ihvertfall de som fordømmer hasj uten å ha noen innsikt, og det er faktisk ofte de som drikker mest(!) Bottom line er: ha det gøy og vær forsiktig :)

Godflisa 09/03/2004 - 09:51

Jeb må si jeg blir litt lei meg når jeg ser hvilket forhold folk har til Thc. De sitter hjemme å sutter på pils flaska si, og roper ut hvor farlig thc er..Dobbelmoral! Etter en tur på byen har nok de fleste tatt 4-5 ++ halvlitere og sikkert en 20 pakning med prince..Det er farlig det! Mye farligere en thc iallefall..Bli kvitt dem dumme antibølgen og se på det som å ta seg en pils. Det er faktiskt nesten det samme. Pilsen er mer skadelig for hode.. Hasjis for lungene.. Og kom ikke å si at alle begynner på noe sterkere...Det er faktisk bare piss. Der er det mange andre faktorer som spiller inn..

Råne 09/03/2004 - 05:45

med min alder å lankt tilbakesatt fra hverdagen har jeg røyka i snart 20år så å si hver eneste dag ! som til alle hva det hvil si er jeg fortsatt inntresert i å ha detta som balansemiddel til min værdag slik at jeg kan fungere med hode/kropp/sjel slik at jeg får mitt stimulans. Det er mye si sånn å sånn men blir man en innrøyka narkomann som sliter for d lile som jeg har gjort kan ikke politiken bestemme for neste dag!!!!!!!!!!!! yo ho jam man lo lo ho.

halla 08/03/2004 - 18:50

FETT!

X 07/03/2004 - 14:49

Røykte en god del hasj for en stund siden, og ble psykisk avhengig. Var ganske vanskelig å slutte. Men jeg tror at jeg har dårligere dop-psyke enn det folk flest har. Det er det som har mest å si. Hvis man for eksempel har en jævli hverdag hjelper det verken deg selv eller andre om du takler det ved hjelp av dop. En annen ting som og er veldig vanlig er at folk røyker det på feil måte. Hvis man for eksempel skal ut for å drikke en dag, så går man ut og drikker seg full og så videre. Hviss man røyker Hasj er det veldig typisk at man gjør det lørdagen, og så søndagen, og så mandagen og driter oppi om men gjør det før skolen eller hvor tid faen man finner det for godt å røyke hasj. Grunnen er at man fungerer ganske greit selv om man røyker. Det er ikke som med alkohol, der man sjangler og mister kontrollen. Man gjør lite dumt når man røyker hasj. Samtidig gjør man ikke så mye annet heller. det som frister mange ved hasj, tror jeg, er at det er mye billigere enn alkohol. En annen ting er at når noen folk begynner å røyke i sein alder har man større sjangse for å komme ut på kjøret og ødelegge livet sitt.

bz 05/03/2004 - 18:46

gordon sa det.. jeg har røyka i snart 3 år og får stadig bedre karakterer.. hvorfor slettet du innlegget mitt? brukte lang tid på innlegget, og synes det var helt relevant til temaet?

innlegget oppfordret ikke til å prøve noe som helst.. jeg refererte bare til fakta (erowid.org) ...

skuffende, propaganda.net..skuffende :(

EsSeMm ... er medlem av Propaganda 05/03/2004 - 17:52

til gordon..
greit nok det at du røyker hasj og får bra karakterer... men etthvert er det ikke bare hasj det går på.... sant som folk sier... man begynner med det, men fortsetter med sterkere ting... tror nok ikke det er hasjen som gjør at karakterene dine er bra, heller det at hasjen gjør deg mer motivert.... min mening ihvertfall... straffen blir vel ingen av dela, det finner du heller ut om ett par år når du er helt ødelagt i huet ditt....

til gordon 05/03/2004 - 08:30

du kommer til å bli ganske sein i hodet etterhvert om 2 år kanskje er du forandret i hodet

Torbjørn Dahl 05/03/2004 - 08:15

Hvordan kan man rasjonalisere at det er forbudt for individet og forgifte sin egen kropp når noen typer forgiftning er lovlige??

Gordon 05/03/2004 - 00:35

Jeg røyker Hasj nesten hver dag og får dritbra karakterer på skolen... Skal jeg få dødsstraff, fengsel eller bot???

EsSeMm ... er medlem av Propaganda 04/03/2004 - 15:25

syntes det at dop er noe enhver velger... men som sagt så ødelegger dette bare folk i hodet.... uansett hva straffen blir/er er det ingen som bryr seg uansett... nesten ingen blir tatt... politiet og andre er rett og slett for lettlurte...

Ola 04/03/2004 - 14:47

Spør du meg bør det være dødstraff for slike tåpelige kommentarer som Ole kom med. Det er direkte dumskap

Til voksen 04/03/2004 - 11:48

?

Til Voksen 03/03/2004 - 22:45

Er enig med deg. Kommentaren til bz er nå slettet.

ole 03/03/2004 - 19:32

spør du meg bør det være dødstraff for innførsel av klasse a narkotika i Norge. Det er indirekte mord.

voksen 03/03/2004 - 19:17

nå må dere i redaksjonen i propaganda begynne å lese igjennom disse kommentarene, har selv barn på ungdomsskole som leser disse artiklene dere skriver her inne og jeg som ansvarlig far og voksen følger selvfølgelig med på hva mine barn gjør.jeg sier barn fordi de er barn i mine og alle andres voksne øyne, hvorfor kan der eikke belyse temaer som har med utdanning å gjøre?mer om hva som skjer videre i livet og ting som burde engasjere ungdom mer positivt?ærlig talt, se rundt dere. vi har mer en nok av "sex drugs and rock n roll" i alle medier som er rundt oss, vi trenger ikke mer, stopp!! og til deg bz som skrev innlegg her inn på dette temaet, keg forstår at du er en oppegående ung mann som har et avslappet forhold til narkotika, og godt er det å høre, men du burde forstå at det å skulle skrive som dette på denne ungdomssiden ikke blir oppfattet slik du kanskje ønsker, tross alt forskjell på om du bor i india og stort sett sitter på balkonen og røyker pipe med cannabis hele dagen og smiler, enn om d er 14 år og bor i et land som overhodet ikke har et riktig og avslappet forhold til hasjis eller cannabis..

"selv er jeg blitt et mye bedre menneske etter at jeg først prøvde syre" herregud...hallo redaksjonen?????gir dere fullstendig f eller hva?

Bertan 03/03/2004 - 16:27

er det kødd eller????

Rudolf 03/03/2004 - 16:11

Kutt ut da! Seriøst?

Legg inn en melding!
Ditt navn      Din e-mail (valgfritt)