Startside

Meny
Skolestiler
Uteliv

Aktivitetsguiden

Reise
Sex & Love
Sport & Fritid

Mobil

Arkiv
Nyhetsliste


Mest lest
Mest populært nå
NettGuide
NettGuideNytt
- Kurs
- TOEFL
- Fritidskurs...
- snutt.no
- Kjerringråd
- Norwaydisc

15 mins of fame
NAV
1. juli 2006 ble Trygdeetaten og Aetat lagt ned og erstattet av en ny arbeids- og velferdsetat, NAV.
Quiz
- MUSIKK QUIZ
- SportsQuiz
- Geografi
- TV-serier
- Fotball
- Film
- Musikk
- Musikk, II
- Allmen oppdagelse
Du er her: propaganda.net-> Zona Cultura
8.MARS – EN HELT VANLIG DAG?
Av Redaksjonen Utskriftsvennlig versjon
Flere og flere sier at de ikke bryr seg om å markere 8.mars, og at dagen like gjerne kunne vært fjernet. Hva skyldes denne lunkne innstillingen til kvinnedagen?




Noen føler at behovet for en slik markering ikke er der lenger. Kvinnenes stilling i samfunnet endrer seg ikke av å gå i tog på 8.mars, og derfor kan den på noen virke overflødig og uten hensikt.

Bør vi innføre en mannedag siden vi ønsker at Norge skal være et likestillingssamfunn?



Eller skal det bare mangle om ikke kvinner skal få markere denne ene dagen i året, som en slags kompensasjon for årene med undertrykkelse?



Kommentarer fra brukere

Til Andreas 24/03/2004 - 23:28

Idiot

Andreas 24/03/2004 - 23:21

Til:"Hør nå..."

Hva pokker hjelper det at noen i Norge går i tog for noen i Tyrkia f.eks? Hvem pokker bryr seg om dem a ? (No offence mot de som kommer derfra eller noe slikt) PS: Kvinner er det svake kjønn=)

klart 8 mars skal feires 09/03/2004 - 21:10

klart vi skal feire 8 mars. spesielt i solidaritet me kvinner i andre land. så og si vekk med 8 mars e en rett å slett dum påstand! fysj!

Vekk med 8mars 08/03/2004 - 23:23

bare tull å skrive om denne dagen! vekk med den

Hør nå... 08/03/2004 - 22:18

8 mars er en nødvendig dag og alle kvinner (og for den saks skyld menn) bør gå i tog for å markere den. Selv om likestillingen er blitt bedre i Norge så betyr ikke det at det er det samme faktum i resten av verden. I og med at vi liksom har komt lengst i denne utviklingen burde gi et bilde av hvor lang vei vi har å gå før likestilling er et faktum for alle. Så innse problemet og gjør noe med det! Vi aksepterer ikke en utrettferdig verden og det er nettopp det vi er med på å markere 8. mars, for er ikke kvinneundertrykking urettferdig?

Et poeng 08/03/2004 - 18:52

ærlig talt er det ingen som skjønner viktighetn av 8 mars? det er snakk om, å vise at vi menn fortsatt har litt integritet. kvinnene har jo vært trykt ned i mange tusen år. skal vi ha en dag for å bevise at vi fortsatt må ha må ha må ha

lilly 08/03/2004 - 14:17

dere er jo helt teite...dere har jo 364 dager som er deres,egentlig 365 for dere driter jo i dagen vår..jeg skulle vist deg steik å blåsejobb dag!!

Jacob 08/03/2004 - 10:46

Dersom dere kvinner har en dag i året som er deres, betyr vel det at vi menn har 364 dager som er våre da!!!!!!

Legg inn en melding!
Ditt navn      Din e-mail (valgfritt)