Startside

Meny
Skolestiler
Uteliv

Aktivitetsguiden

Reise
Sex & Love
Sport & Fritid

Mobil

Arkiv
Nyhetsliste


Mest lest
Mest populært nå
NettGuide
NettGuideNytt
- Kurs
- TOEFL
- Fritidskurs...
- snutt.no
- Kjerringråd
- Norwaydisc

15 mins of fame
NAV
1. juli 2006 ble Trygdeetaten og Aetat lagt ned og erstattet av en ny arbeids- og velferdsetat, NAV.
Quiz
- MUSIKK QUIZ
- SportsQuiz
- Geografi
- TV-serier
- Fotball
- Film
- Musikk
- Musikk, II
- Allmen oppdagelse
Du er her: propaganda.net-> Zona Cultura-> GameZone-> Anmeldelser
Battle Isle: The Andosia War
Av Redaksjonen Utskriftsvennlig versjon
(Blue Byte game channel)




Der hvor alle etterstreber å skape det perfekte real-time 3D strategi-spill, går Blue Byte den andre veien.


Karakter: 7 av 10




Etter at Total annihilation satte standarden for 3D strategi spill, har Blue Byte nå valgt å gå den andre veien, hvor slagene fortsatt utkjempes i tiltalende 3D, men i turbasert modus. Hvilket slettes ikke er en dum ide, viser det seg. Litt av problemet med denne type spill har hittil vært at man fort mistet oversikten, og det er nettopp det Andosian War retter opp. I stedet for en kaotisk mølje på skjermen din, som du ender opp med å trykke vilt, panisk og uhemmet på, er dette riktig så oversiktelig og tiltalende.

Jeg må raskt føye til at det kun er slagene som kjempes i omganger,
resursforvaltningen er i real-time, noe som funker rimelig bra. Grafikken er svært lekker, (det skulle i grunn bare mangle med dagens 3D-motorer.) og spillet har en rimelig selvforklarende interface. Spesielt i kampfasen er denne veldig god, den forklarer deg hvor langt man kan flytte en enhet før den mister muligheten til å skyte (alle enheter har kun et gitt antall trekk i hver omgang) og eventuelt hvor mange skudd du kan skyte hvis du står
stille. Som standarden er blitt i denne typen spill, skal du skaffe deg ressurser som igjen gir deg mulighet til å bygge bygninger, enheter og forske frem nye våpentyper.

Men (det er jo alltid et men) waypoint-systemet trekker kraftig ned. Mitt tips er at Blue Byte har hyrt inn en boliviansk general uten engelsk, data eller andre kommunikasjonskunnskaper til å designe det for dem. Resultatet er et totalt forvirrende og mildest talt hårreisende program som sender styrkene dine alle andre steder enn der hvor du har tenkt dem, og aller helst på verst tenkelig tidspunkt. (Det er ikke uten grunn at Bolivia aldri har vunnet en krig...) Spillet hadde oppnådd en mye bedre karakter hvis dette hadde vært fikset før de ga ut spillet, men man kan jo alltids håpe på en patch som ordner dette engang i fremtiden.




Kommentarer fra brukere

Ingen har lagt igjen kommentar til denne artikkelen - bli den første!
Ditt navn      Din e-mail (valgfritt)
Din kommentar (HTML-tagger fjernes)
Tips en venn om denne artikkelen

Din venns e-mail   Ditt navn   Din mailadresse  
        

propaganda.net :
The Crisis of Credit Visualized
The Short and Simple Story of the Credit Crisis. Fin animasjon som forklarer mye om det som skjer.


The Crisis of Credit Visualized from Jonathan Jarvis on Vimeo.


    Vinner kåret i Propagandas sommerkonkurranse – En ukes surfcamp på Stad!


Sjekk hvem som stakk av med premien: Syv overnattinger på Surfcamp med frokost, daglig instruksjon, bruk av surfeutstyr, foto-cd og transport til surfespotene.

>> les hele saken >>

annonse


Kontakt oss  

© 2007 Mathisen IT Consult AS. All rights reserved.
Ansvarlig utgiver Mathisen IT Consult AS
Publiseringsløsning: SRM Publish